Results 1 to 15 of 164

Thread: Скоростна кутия M32 в Alfa 159

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    Младши алфист
    Join Date
    Dec 2018
    Location
    Varna
    Posts
    3

    Default

    Quote Originally Posted by rockett View Post
    Би ли споделил мнение успешен ли е ремонта и модификацията? Собственик съм на Алфа 159 1.9 дизел и страдам вече дълго време от този проблем. Мисля че вече е неотложен ремонта на кутията. Живея в град Варна и бих се радвал ако споделиш кой ремонтира твоята кутия и г/д колко ти струваше удоволствието.
    Нека споделя мнението си след направения ремонт на кутията. Минати са около 30 000км вече. По време на ремонта въпросния човек ми предложи модифициране на кутията с лагери от Опел Инсигния (по-голям диаметър). Цялото удоволствие ми беше излязло 860лв през Август 2021г. Цената включва части, масло и работа. Още при първото каране забелязах значително по-ниски нива на шум от кутията, но не напълно безшумна. Силни вибрации в скоростния лост при шофиране на 3та и 4та скорост. С времето шума от диференциала започва лека полека да се засилва, вибрациите са си все същите в лоста - При ускорение или моторна спирачка. Моята препоръка към колеги в дилема да си ремонтират кутията е да заделят малко повече средства и просто да си подменят кутията и предавателната система с такава от 2.0 jtd. Лично аз очаквах след такава сума пари кутията да стане перфектно, но въпросния човек ме убеждава, че това е най-доброто, което може да се получи от нея. Ако някой от вас има представа как мога да елиминирам поне вибрации в скоростния лост и каже ще съм много благодарен. Благодаря!

  2. #2

    Default

    Имаше оригинални комплекти за ремонт на тази кутия. Въпросът е защо не е ползван такъв комплект.

    Освен това има "комплект" и "комплект" - например:

    1. https://www.ebay.de/itm/112549304858

    2. https://www.ebay.de/itm/131607780284...Bk9SR_D70M_QYw

    3. https://www.ebay.de/itm/174832528890...Bk9SR_r70M_QYw

    За мен коректното при ремонт е да ти даде списък на сменените части.

    Отделно трябва да ти предложи варианти за ребилд след като отвори кутията - но тъй като "бързат да не изпуснат пари, защото колата ще стои на подемника докато дойдат частите", малко от автотехниците ще ти се обадят да ти обяснят при отваряне какви са износените части и са задължителни за смяна и кои не са за смяна, но е добре да бъда сменени.


    Заради това купувам при такива ситуации винаги плен комплект части и искам да се сменят всичките, дори това да не се налага. Според мен тръгнали ли са лагери да се развалят(или са се повредили), то това неизменно дава отражение и на другите лагери и части и те малко или повече се увреждат.
    Заради това изобщо не правя на въпрос 100-200 лева.

    Отделно винаги аз си избирам частите и много често и аз ги купувам и не работя с автотехници/сервизи които ми заявяват, че "работят само с поръчани от тях части" . Аз пък "работя" само със сервизи които имат желание да работят със закупени от мен части. Ако е необходимо им ги нося предварително да си направят справка - досега обаче и при смяна на носачи и тампони, на хидравлични маркучи на кормилна рейка, на алтернатори, на съединител и маховик и на входящ колектор не съм направил нито веднъж грешка и не се е налагало да връщам част която не е за този автомобил.
    Last edited by alfa racer GTA; 28-03-2024 at 14:29.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  3. #3
    Младши алфист
    Join Date
    Dec 2018
    Location
    Varna
    Posts
    3

    Default

    Quote Originally Posted by alfa racer GTA View Post
    Имаше оригинални комплекти за ремонт на тази кутия. Въпросът е защо не е ползван такъв комплект.

    Освен това има "комплект" и "комплект" - например:

    1. https://www.ebay.de/itm/112549304858

    2. https://www.ebay.de/itm/131607780284...Bk9SR_D70M_QYw

    3. https://www.ebay.de/itm/174832528890...Bk9SR_r70M_QYw

    За мен коректното при ремонт е да ти даде списък на сменените части.

    Отделно трябва да ти предложи варианти за ребилд след като отвори кутията - но тъй като "бързат да не изпуснат пари, защото колата ще стои на подемника докато дойдат частите", малко от автотехниците ще ти се обадят да ти обяснят при отваряне какви са износените части и са задължителни за смяна и кои не са за смяна, но е добре да бъда сменени.


    Заради това купувам при такива ситуации винаги плен комплект части и искам да се сменят всичките, дори това да не се налага. Според мен тръгнали ли са лагери да се развалят(или са се повредили), то това неизменно дава отражение и на другите лагери и части и те малко или повече се увреждат.
    Заради това изобщо не правя на въпрос 100-200 лева.

    Отделно винаги аз си избирам частите и много често и аз ги купувам и не работя с автотехници/сервизи които ми заявяват, че "работят само с поръчани от тях части" . Аз пък "работя" само със сервизи които имат желание да работят със закупени от мен части. Ако е необходимо им ги нося предварително да си направят справка - досега обаче и при смяна на носачи и тампони, на хидравлични маркучи на кормилна рейка, на алтернатори, на съединител и маховик и на входящ колектор не съм направил нито веднъж грешка и не се е налагало да връщам част която не е за този автомобил.
    Въпросният техник твърдеше, че си поръчвал частите от Англия, предполагам такива комплекти, но явно има нещо, което не е сменено или някое колело е прекалено износено. Явно нещата отиват към поредното отваряне на кутия или директно подмяна.

  4. #4
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    39
    Posts
    1,470

    Default

    Quote Originally Posted by rockett View Post
    Въпросният техник твърдеше, че си поръчвал частите от Англия, предполагам такива комплекти, но явно има нещо, което не е сменено или някое колело е прекалено износено. Явно нещата отиват към поредното отваряне на кутия или директно подмяна.
    Просто да бяхте сменили лагерите без да си правите експерименти. Аз и други колеги, който са ходили при него не са имали оплаквания.
    -само предполагам, че при този тунинг нещо се е объркало.
    След ремонта, защо не се качихте да пробвате и да разберете какво се е объркало.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •